Budujte si vztah se zákazníky

Nebojte se, není třeba chodit s každým zákazníkem na oběd. Ale každý úspěšný e-shop tento vztah buduje a posiluje. A jedním z důležitých nástrojů v tomto směru je e-mail marketing. Hodně lidí nad ním ohrnuje nos a nejspíš se ohradí tím, že nesnáší „ty otravné nabídky“, které chodí do e-mailové schránky. A nejspíš i právě proto pak hodně internetových obchodů tento nenahraditelný marketingový kanál nevyužívají. A to je velká, opravdu velká škoda.

Má zkušenost

V začátcích provozování mého e-shopu StavbaOnline.cz jsem na tom byl stejně jako mnozí z vás, e-mail marketing jsem prostě neřešil. Ale po vyzkoušení tohoto způsobu prezentace e-shopu jsem pochopil, jaká chyba to byla. Zvedly se tržby a také se zvýšil počet vracejících se zákazníků.

Proč dělat e-mail marketing

Pokud děláme e-mail marketing správně a hlavně podle zákonů, můžeme:

  1. zvýšit povědomí o vašem e-shopu u registrovaných
  2. zvýšit důvěru registrovaných ve váš e-shop
  3. zvýšit počty objednávek
  4. zvýšit počet vracejících se zákazníků

U posledního 4. bodu bych se na chvilku zastavil. Je mnohem levnější a snazší přesvědčit k nákupu zákazníka, který už ve vašem e-shopu nakoupil, než získat zákazníka nového. Nového zákazníka musíte na e-shop přivézt díky PPC kampaním nebo ze zbožových vyhledávačů a za oba tyto zdroje návštěv platíte nemalé částky. Ale pokud zákazník už u vás nakoupil, patrně jste udělali všechno proto, aby byl s nákupem spokojený a proto nemá důvod u vás nenakoupit znovu. Tedy pokud na vás nezapomene a nenakoupí příště někde jinde. A právě s tímto pomáhá e-mail marketing.

e-mail marketing pro e-shop

Jak dělat e-mail marketing

V tomto článku nebudu popisovat, co je k tomu potřeba. To vše najdete v článku Základní e-mail marketing pro každý e-shop. Dnes se spíš podíváme na to, jaké e-maily registrovaným posílat.

Tady je pár zásadních pravidel k e-mail marketingu:

  1. Posílejte e-mail marketing i když máte v databázi jen pár kontaktů. Jak jsem psal výše, je potřeba budovat vztah se zákazníky.
  2. Nechtějte být jako Alza nebo Mall. Tím mám na mysli, že není rozumné registrované trápit mailingovými zpravodaji každý den. Stačí jednou za týden nebo 14 dnů.
  3. Pošlete jim jen to, co je opravdu zajímavé. To, že máte nový design e-shopu, nikoho nezajímá.

Co tedy posílat?

e-mail marketing pro e-shop

A nyní se dostáváme k té nejzásadnější části a vlastně zde navážeme na minulý úkol z článku Aktuality a články – důležitá součást úspěšného e-shopu. V něm jste měli za úkol vymyslet novinku/aktualitu pro váš e-shop. A právě obsah této novinky je skvělým obsahem pro váš e-mailingový zpravodaj. Stačí tedy jej převézt do e-mailu a ten rozeslat svým zákazníkům a registrovaným uživatelům.

A jak by měl e-mail vypadat?

Jak by měl vypadat takový e-mail najdete v článku Jak by měla vypadat e-mailingová kampaň 😉

Závěr

Podle mnoha studií i z mých více jak 16 letým zkušenostem z provozování e-shopů je právě e-mail marketing tím nejlepším marketingovým kanálem co do poměru cena/výkon. Obvykle platíte jen za externí mailingový nástroj (některé jsou i zdarma) a pak investujete ještě svůj čas. Nic víc.

U některých mých e-shopů nebo e-shopů mých klientů, pro které marketing dělám, se tržby z e-mail marketingu pohybují v řádech desítek, i stovek tisíc korun měsíčně. A to jsou e-shopy, které také provozuje jeden člověk, patrně stejně jako ten váš. A jsem si jistý, že i vám e-mail marketing bude fungovat 😉

100 snadných kroků k úspěšnému e-shopu

Brzy spustíme speciální program "100 snadných kroků k úspěšnému e-shopu". Chcete jako první vědět, že je k dispozici a navíc za akční cenu? Stačí zadat váš e-mail.

Odesláním souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *