Tel.: 736 528 758  |  E-mail: info@provozujemeeshop.cz

Aktuální vytíženost: 89 % Mám prostor pro nového klienta, neváhejte mě kontaktovat 😉

Aktuality a články – důležitá součást úspěšného e-shopu

Tvorba úspěšného, výdělečného e-shopu je běh na dlouhou trať. A je k tomu potřeba spousta drobných krůčků. Neexistuje žádná zaručená a jednoduchá zkratka. A jeden z těchto drobných, ale rozhodně důležitých krůčků si dnes probereme v tomto článku.

E-shop není jen o kategoriích a produktech. Je potřeba tvořit a pravidelně přidávat i další obsah. A to hned z několika důvodů. Vyhledávače (Google, Seznam atd.) mají rádi aktualizované weby. Takovým webům pak přidává nějaké ty plus body a ty se tak mohou zobrazovat výše ve výsledcích vyhledávání. Dále každý nový obsah (článek, aktualita atd.) může přivést nové návštěvníky z vyhledávačů, kteří se pak třeba stanou zákazníky.

A v neposlední řadě je pravidelně přidávaný obsah důležitý z pohledu zákaznické důvěry. Přece jen když návštěvník vidí, že na e-shopu jsou články s aktuálním datem, bude takovému e-shopu více věřit a spíš u něj nakoupí než na e-shopu, kde je poslední aktualita 5 let stará a má název „Spustili jsme pro vás e-shop“…

Je to tak důležitý?

Ano, je, věřte mi. Jasně, po první publikované aktualitě nebo článku asi nevzroste objem tržeb o 100 %. Ale zaručuju vám, že pokud budete pravidelně přidávat obsah na svůj e-shop, zvýší se organická návštěvnost – tedy návštěvnost z vyhledávačů. A pokud se zvýší návštěvnost, je pak už jen na vás a kvalitě vašeho e-shopu, zda se tato návštěvnost změní na větší počet objednávek.

Ale opravdu je potřeba být trpělivý, udělat si například jednou týdně čas a přidat aktualitu nebo článek.

Častá chyba

Pominu tu úplně nejčastější chybu e-shopů, a to, že žádné aktuality a články na svůj web nepřidávají. Některé e-shopy vymýšlí aktuality a a podobné příspěvky, což chválím. Ale publikují je na svém e-shopu a dávají je jen na své profily na sociálních sítích.

Jak tedy na to?

novinka na eshop Shoptet

Úkolem pro dnešní den je vymyslet aktualitu neboli novinku. Cílem této novinky je přidání nového obsahu na e-shop, což mají rádi vyhledávače jako Google a Seznam, ale také i upoutání pozornosti návštěvníků e-shopu. Když jsou na e-shop pravidelně přidávány aktuality, je zřetelné, že je e-shop aktivní a pravidelně spravován, proto na zákazníky působí mnohem více důvěryhodněji. Novinka je též potravou pro sociální sítě.

Postup při tvorbě aktuality

Abychom z aktuality vytěžili maximum, je důležité dodržet následující postup. Nejdříve aktualitu vytvoříme v administraci e-shopu a publikujeme v části aktuality nebo novinky. Poté ji následně sdílíme na Facebooku, Instagramu a dalších sociálních sítích. Mnoho provozovatelů e-shopů často dělá tu chybu, že novinku publikují přímo na Facebooku, ale na e-shopu ji vůbec nezveřejní. Novinka na Facebooku vydrží na viditelném místě jen pár minut, maximálně pár hodin a potom zapadne do historie a mnoho lidí ji tak již neuvidí. Naproti tomu, když novinku vytvoříme přímo jako příspěvek na e-shopu, jak jsem již zmínil, je to skvělá zpráva pro vyhledávače, ale i pro návštěvníky a pak ji také samozřejmě můžeme sdílet třeba právě na Facebooku. 

Příklad aktuality

novinka na eshop

Co lze uvést jako aktualitu? Možností je mnoho, ale dnes pojďme vymyslet nějakou akční nabídku. Dejme to mu, že snížíte cenu produktu, skupiny/kategorie produktů, popřípadě příslušenství. Není nutné do této akční nabídky zahrnovat hodně produktů, opravdu stačí jen jeden, který má šanci zaujmout Vaši cílovou skupinu zákazníků. 

Postup:

  1. Snižte cenu u vybraného produktu či k produktu nabídněte nějaký dárek či jinou zajímavou věc (slevu při koupi 2 kusů produktu, dopravu zdarma apod.)
  2. Napište o této akční nabídce aktualitu a zveřejněte ji na e-shopu. Do této aktuality byste měli napsat, čeho se tato akční nabídka týká, jaká je její výhoda, proč by si zákazníci měli tento produkt koupit, přidejte do aktuality i obrázek a na závěr aktuality přidejte odkaz, který povede na tento produkt nebo kategorii. 

Pokud používáte systém Shoptet je vhodné přidat i obrázek pro sociální  sítě, který se při sdílení na sociální sítě zobrazí společně s odkazem. Tato aktualita či akce je pak vhodným obsahem i například pro mailing, ale k tomu bodu se dostaneme v dalším článku. 

Pravidelnost

Novinky je nutné přidávat pravidelně – 1x za týden, 1x za 14 dni, 1x za měsíc, ale opravdu důležité nevynechávat a psát pravidelně. Je to významný krok, který může nejen zvednout prodeje e-shopu, ale také při správně zvolených klíčových slovech, může být i skvělých zdrojem návštěvnosti z vyhledávačů, a to zadarmo. A to chceme 😉

Díky radám v tomto e-booku ušetříte spousty svého drahocenného času a také peněz, spustíte e-shop mnohem rychleji a začnete vydělávat dříve a také neuděláte chyby, které dělá většina začínajících e-shopařů.

Jak založit e-shop

Kdo jsem

Jmenuji se Zdeněk Hrabálek a internetovému marketingu se věnuji od roku 2006, kdy jsem začal s provozováním vlastních e-shopů. Nemám žádnou speciální školu na marketing či provoz e-shopů, ale spousty praktických zkušenosti. V roce 2006 jsem vytvořil a spustil internetové stavebniny StavbaOnline.cz. Tento e-shop jsem postupně dovedl až k ročnímu obratu 40 mil. Kč a v roce 2016 jsem jej úspěšně prodal.

Chcete ZDARMA návod „Jak psát popisy produktů v e-shopu„?
Kliknutím na tlačítko souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Chcete ZDARMA návod „Jak psát popisy produktů v e-shopu„?

Kliknutím na tlačítko souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů.