Tel.: 736 528 758  |  E-mail: info@provozujemeeshop.cz

Aktuální vytíženost: 89 % Mám prostor pro nového klienta, neváhejte mě kontaktovat 😉

Jak snadno a levně získat více objednávek pro e-shop

Zažil jsem to už nesčetněkrát, nejen u začínajících podnikatelů, firem nebo e-shopů, ale i zaběhnutých velkých firem, obchodů, autosalonů a dalších. Spousta z nich se neustále snaží získat nové a nové zákazníky a tím zvýšit obrat svého podnikání. Neuvědomují si, že je mnohem snazší a navíc i levnější způsob. Nevidí, že už dávno mají v ruce doslova zlatý poklad, který stačí jen objevit a naplno využít. A ne jen jednou využít, ale těžit z něj opakovaně a dlouhodobě. Samozřejmě získávání nových zákazníků potřebujeme, ale když využijeme níže popsané rady, bude to pro nás mnohem snazší a levnější proces. A předplatitelé na HeroHero získají samozřejmě něco navíc.

Poklad, který má každý e-shop

Ano, je to poklad a ano, má jej každý e-shop a to i ten nejmenší. A tím pokladem jsou stávající zákazníci a nebo alespoň návštěvníci našeho e-shopu. Pokud se nám už jednou povedlo přetavit návštěvu jednoho člověka v objednávku, proč toho nevyužít vícekrát? A pokud se nám povedlo přivést na e-shop návštěvníka, tak proč toho nevyužít na maximum? Jak na to?

Nový návštěvník v e-shopu

google analytics nastavení pro eshopy

Když už k nám na e-shop přišel návštěvník a je jedno odkud, je dobré mu věnovat veškerou možnou pozornost. Například jsme spustili placenou PPC kampaň na Googlu nebo jsme nabili kredit na Heurece a určitě chceme každou takto investovanou korunu využít co to jde. Je možné, že návštěvník, který takto přišel na náš e-shop, ještě není připravený nakoupit a zatím se jen rozhoduje. Jak jej zaujmout? Máme několik možností.

  1. Určitě doporučuji mít na e-shopu nasazené remarketingové kódy Google Analytics (GA4), Google Ads, Seznam Sklik, Facebook Pixel, případně nástroje, který využíváme pro e-mail marketing (např.: Incomaker, Boldem, Ecomail, Mailchimp, atd.). Díky tomu budeme v budoucnu spustit remarketingovou kampaň, díky které tohoto návštěvníka můžeme oslovit reklamou na internetu.
  2. Hned od startu e-shopu mít připojený e-shop na nástroj pro e-mail marketing. V tomto nástroji si připravíme formulář pro sběr kontaktů (např. popup okno) a ten vložíme na náš e-shop. Také je vhodné mít nastavené automatické e-mailingové kampaně (popíšu níže). Nemůžeme ale počítat s tím, že návštěvník formulář využije jen tak sám od sebe. Je potřeba mu dát důvod se registrovat. Například nabídnout mu slevu na první nákup nebo návod, jak správně vybrat produkt, který u vás hledal, atd.

Díky tomu budeme schopni s návštěvníkem komunikovat i po tom, co z našeho e-shopu odešel, ať už pomocí PPC kampaní nebo e-mail marketingem.

Stávající zákazník našeho e-shopu

více objednávek e-shop

Dejme tomu, že jsme návštěvníka úspěšně přeměnili v našeho zákazníka. Huráá. Ale jednou objednávkou to skončit nemusí. Nebo spíš by nemělo. Získávat neustále nové a nové zákazníky je hodně náročné a hlavně drahé. Mnohem levnější je přesvědčit k nákupu zákazníka, který u nás už nakoupil a je patrně spokojený.

Podle zákona můžeme svým zákazníkům posílat obchodní nabídky. Samozřejmě pokud se obchodní nabídka týká zboží stejného charakteru jako to, co u nás koupil. Tak proč toho nevyužít? Samozřejmě je potřeba komunikaci nastavit správně. Ale mám dlouhodobě vyzkoušeno, že tato taktika funguje výborně.

Samozřejmě pokud prodáváme například auta, nebude snadné přesvědčit zákazníka, aby si koupil nové auto opět u vás. Ale právě správnou komunikací můžeme udržet kontakt se zákazníkem a je pak mnohem větší šance, že znovu nakoupí u nás. A to chceme.

A jak tedy udržet kontakt se zákazníkem?

Jak jsem psal výše, možnosti je více, ale neměla by chybět:

  • PPC remarketingová kampaň na Google Ads, Seznam Sklik a Facebooku cílící na návštěvníky našeho e-shopu, ať už je to na ty, co nedokončili objednávku nebo třeba na ty, co navštívili určitý produkt nebo kategorii, atd.
  • E-mail marketingové automatické zprávy. Těch může být velká spousta na základě chování vašeho návštěvníka nebo už zákazníka. Seznam jednotlivých e-mailingových kampaní najdete na HeroHero tady. Ty pak stačí nastavit ve vašem e-shopu nebo v e-mail marketingovém nástroji.

Využíváte tyto možnosti na vašem e-shopu na maximum? Pokud ne, rád vám s tím pomohu, stačí mě kontaktovat. A předplatitelé na HeroHero získají samozřejmě něco navíc, přidejte se mezi ně.

Díky radám v tomto e-booku ušetříte spousty svého drahocenného času a také peněz, spustíte e-shop mnohem rychleji a začnete vydělávat dříve a také neuděláte chyby, které dělá většina začínajících e-shopařů.

Jak založit e-shop

Kdo jsem

Jmenuji se Zdeněk Hrabálek a internetovému marketingu se věnuji od roku 2006, kdy jsem začal s provozováním vlastních e-shopů. Nemám žádnou speciální školu na marketing či provoz e-shopů, ale spousty praktických zkušenosti. V roce 2006 jsem vytvořil a spustil internetové stavebniny StavbaOnline.cz. Tento e-shop jsem postupně dovedl až k ročnímu obratu 40 mil. Kč a v roce 2016 jsem jej úspěšně prodal.

Chcete ZDARMA návod „Jak psát popisy produktů v e-shopu„?
Kliknutím na tlačítko souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Chcete ZDARMA návod „Jak psát popisy produktů v e-shopu„?

Kliknutím na tlačítko souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů.