Tel.: 736 528 758  |  E-mail: info@provozujemeeshop.cz

Aktuální vytíženost: 89 % Mám prostor pro nového klienta, neváhejte mě kontaktovat 😉

Jak na slevy u e-shopu

jak na slevy na eshopu shoptet

Slevy mohou být lákadlem a pobídkou k tomu, aby na našem e-shopu zákazník nakoupil. Ale je potřeba dávat slevy? A nebo jak je správně nastavit a komunikovat? Slyší na slevy návštěvníci našich e-shopů? Ano i ne. Navíc od letošního roku (rok 2023) platí v České republice zákon ohledně uvádění slev na internetových obchodech. Jak tedy používat slevy na e-shopu? A používat je vůbec? Tímto článkem navazuji na ten předchozí s názvem Jak připravit e-shop na Black Friday.

Využívat slev, ale s rozumem

Jak jsem psal výše, slevy mohou některý druh návštěvníků e-shopu ovlivnit a pobídnout k nákupu. Na druhou stranu, mám ověřeno za více 16 let provozů e-shopů s různým sortimentem, že zákazníci, kteří jdou primárně po slevách a co nejnižších cenách, bývají problémoví a hlavně nejsou věrní.

Problémoví v tom, že za co nejnižší cenu očekávají jen to nejlepší a ještě něco navíc. Právě takoví zákazníci pak častěji vyplňují hodnocení například na Heurece a tyto hodnocení nebývají úplně kladná.

jak na slevy na eshopu shoptet

A návštěvník e-shopu, který hledá vždy jen tu nejlevnější nabídku, se obvykle nevrací. Nezajímá ho, že e-shop má nadstandardní služby a přístup k zákazníkům, jde jen a jen po slevách. Ale jako provozovatel e-shopu chceme, aby se k nám zákazníci vraceli. Protože získávat nové a nové zákazníky je mnohem dražší než si udržet ty stávající.

Můj přístup, jak využívám slevy na e-shopu

E-shop StavbaOnline.cz v roce 2012
E-shop StavbaOnline.cz v roce 2012

V době, kdy jsem provozoval e-shop StavbaOnline.cz (více informací zde) se mi ověřilo, že budu radši prodávat za ceny, ve které mám slušnou marži. Byli jsme tím dražší než některá konkurence, která se snažila zaujmout návštěvníka jen cenou. Ale díky vyšší marži jsem měl finance na rozvoj e-shopu, na reklamu, na zaplacení kvalitních zaměstnanců, kteří svým přístupem dokázali skvěle komunikovat se zákazníky. A ti se pak rádi vraceli. I když jsme byli dražší. A ta konkurence, která prodávala za jednotky procent marže obvykle vydržela jen pár měsíců a pak zmizela ze světa.

A proto jsme také velmi opatrně komunikovali na našem e-shopu slevy. V České republice je zvykem mít u každého produktu zobrazenou slevu. A to i když žádná sleva není. Obvykle je sleva udělaná tak, že se u produktu zobrazuje doporučená cena daná dodavatelem, což je obvykle nesmyslně vysoká cena, za kterou se produkt nikdy neprodával. Návštěvníci e-shopů už jsou mnohdy proti těmto slevách otrlí, některé dokonce iritují.

Slevy na e-shopu Shoptet

Proto jsem využíval, a doporučuji to všem provozovatelům e-shopů, slevy jen v tom případě, kdy jsme opravdu produkt zlevnili. Takto zlevněných produktů pak bylo na e-shopu jen několik a navíc slevy byly uvěřitelné, například sleva 10 %, jen ve výjimečných případech více %.

Nový zákon ohledně cen a slev na e-shopech

V roce 2023 vstoupil v platnost nový zákon, který ukládá e-shopům (ale i kamenným prodejcům), zobrazovat výši slevy na základě nejnižší ceny produktu za posledních 30 dnů. Toto nařízení má bojovat právě s výše popsanou praktikou spousty e-shopu, kdy slevy jsou u produktu dlouhé období a navíc se počítají z doporučených cen.

Jak nastavit cenu a slevu na Shoptetu

Pokud nemáme u produktu slevu, zadáme pouze pole „Cena“. Když chceme u produktu zobrazit slevu, v poli „Cena“ necháme původní hodnotu, do pole „Standardní cena“ dáme stejnou hodnotu jako je v poli „Cena“. A zatrhneme možnost „Akční cena“, vyplníme hodnotu do pole „Zadejte akční cenu“ a případně vyplníme i do kdy má akční cena platit. Po tomto datu sleva u produktu automaticky skončí a vy se o nic nemusíte starat. Toto nastavení zaručí i správné zobrazení cen a slev v kampaním v Google Ads a na Facebooku.

Mé doporučení

Jaký je závěr? Osobně doporučuju využívat slev s rozumem, tedy aby nám návštěvník věřil, že slevu u produktu opravdu máme a že není jen uměle vymyšlená. Radši zaujmout návštěvníka vstřícnou komunikací, přehledností e-shopu, kvalitními popiskami, jak jsem to psal už v mnoha předešlých článcích. Přečtěte si ten minulý s názvem Jak připravit e-shop na Black Friday.

Díky radám v tomto e-booku ušetříte spousty svého drahocenného času a také peněz, spustíte e-shop mnohem rychleji a začnete vydělávat dříve a také neuděláte chyby, které dělá většina začínajících e-shopařů.

Jak založit e-shop

Kdo jsem

Jmenuji se Zdeněk Hrabálek a internetovému marketingu se věnuji od roku 2006, kdy jsem začal s provozováním vlastních e-shopů. Nemám žádnou speciální školu na marketing či provoz e-shopů, ale spousty praktických zkušenosti. V roce 2006 jsem vytvořil a spustil internetové stavebniny StavbaOnline.cz. Tento e-shop jsem postupně dovedl až k ročnímu obratu 40 mil. Kč a v roce 2016 jsem jej úspěšně prodal.

Chcete ZDARMA návod „Jak psát popisy produktů v e-shopu„?
Kliknutím na tlačítko souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Chcete ZDARMA návod „Jak psát popisy produktů v e-shopu„?

Kliknutím na tlačítko souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů.