Tel.: 736 528 758  |  E-mail: info@provozujemeeshop.cz

Aktuální vytíženost: 89 % Mám prostor pro nového klienta, neváhejte mě kontaktovat 😉

Krátkodobá akce na dopravu zdarma na e-shopu – vyplatí se?

doprava zdarma na e-shopu

Nákupy online se staly běžnou součástí života a mnoho e-shopů se snaží zaujmout zákazníky různými nabídkami a akcemi. Jednou z oblíbených strategií je nabídka krátkodobých akcí, jako je doprava zdarma. Tato nabídka dopravy zdarma je mnohdy pro spoustu zákazníků velmi lákavá, což jsem si mnohokrát vyzkoušel na svých e-shopech, ale i na e-shopech svých klientů. Ale stojí za to zvážit, zda pro váš internetový obchod bude tato akce na dopravu zdarma výhodná. V tomto článku si přiblížíme několik důvodů, proč na e-shopu využít nebo nevyužít krátkodobou akci na dopravu zdarma. A pro předplatitele na HeroHero jsem připravil e-mailingové šablony a článek ke stažení zdarma.

Proč využít krátkodobou akci na dopravu zdarma?

Spousta zákazníků se dívá na cenu dopravy a pokud mají možnost nakoupit bez tohoto poplatku, jsou nadšení a spíše nakoupí. Dalším důvodem, který navazuje na ten předchozí je to, že můžeme touto akcí na dopravu zdarma získat nové zákazníky a s nimi pak dále pracovat tak, aby se staly věrnými a opakovaně nakupujícími. A samozřejmě tím získáme alespoň krátkodobě konkurenční výhody nad jinými e-shopy z oboru.

Na co si dát pozor při akci na dopravu zdarma

Aby nám akce na dopravu zdarma přinesla to, co od ní očekáváme. Každý e-shop ať si zvolí svůj cíl. Může to být zvýšení počtu objednávek o víkendu nebo získání nových zákazníků, vyprodání produktů, které leží dlouho na skladě, atd.

Proto je velmi důležité před akcí si tyto cíle nebo cíl stanovit a po skončení akce ji vyhodnotit. Tím zjistíme, zda se nám akce vyplatila. Pokud nedopadne podle našich představ, aspoň se můžeme poučit a příště akci připravit jinak.

Osobní zkušenosti s dopravou zdarma na e-shopu

doprava zdarma na e-shopu

Je jasné, že krátkodobá akce na dopravu zdarma v e-shopu nezaujme všechny, protože jsou lidé, kteří cenu dopravy neřeší a zajímá je jen cena produktu samotného. Jiní uživatelé jsou věrni e-shopu, se kterým mají zkušenost a ti pak nakoupí, i když jejich oblíbený e-shop má vyšší cenu produktu i dopravy.

Akci na krátkodobou dopravu zdarma jsem zkoušel jak u svých e-shopů, tak s klienty. A nestalo se, že by tato akce nesplnila očekávání, spíš naopak. Ať už se jednalo o stavebniny, nářadí, sportovní vybavení, kosmetiku a další.

Jak akci připravit?

Hodně důležité je akci na dopravu zdarma promyslet, správně nastavit a následně i komunikovat – prezentovat návštěvníkům.

Příprava akce na dopravu zdarma

  1. Stanovíme si cíle, čeho touto akcí chceme dosáhnout – viz výše.
  2. Určíme období, kdy bude tato akce platit. Často se dělá přes víkend (pátek až neděle), kdy bývá méně objednávek a tímto se jejich počet může zvýšit.
  3. Určíme pravidla využití akce – například, že doprava zdarma bude možná jen jednou určitou dopravní službou (například jen Zásilkovnou).
  4. Můžeme omezit využití akce, například že doprava zdarma bude od určité částky. Dejme tomu, že běžně máme dopravu zdarma od 4.000 Kč, tak nyní na tuto akci dáme omezení, že doprava zdarma bude u objednávek nad 300 Kč. Tímto zamezíme objednávkám drobností za desetikoruny, pokud takové zboží máme. Samozřejmě pokud nestanovíme spodní limit objednávky, bude to pro návštěvníky zajímavější.
  5. Můžeme stanovit i to, že doprava zdarma bude platit jen na určitou část sortimentu, ale toto moc nedoporučuji. Protože čím víc omezení bude akce mít, tím bude pro uživatele méně přehledná.
  6. Nastavíme správnou komunikaci této akce:
    • Vytvoříme aktualitu na e-shop o této akci, kde vysvětlíme pravidla využití. Tento článek zveřejníme v den spuštění akce.
    • Připravíme banner na úvodní stránku a pokud na něj návštěvník klikne, dostane se na výše uvedený článek. Šablonu banneru jsem připravil a předplatitelé na HeroHero si jej mohou stáhnout zdarma.
    • Využijeme informační proužek (u Shoptetu je v administraci „Vzhled a Obsah > Editor > Další nastavení“ – viz obrázek níže), kde prezentujeme akci, například: „Doprava zdarma právě teď – nakupte do neděle 25. 11. 2023 nad 300 Kč. Více informací
    • Připravíme e-mail marketingové kampaně – jednu na začátek akce a druhou před koncem akce. Šablony s takto připravenou kampaní jsem zdarma ke stažení jsem připravil pro předplatitele na HeroHero.
    • Nastavíme správně XML feedy pro zbožové vyhledávače (Heureka, Zboží, Glami, Favi, atd.), aby se i tam zobrazila informace o dopravě zdarma.
    • Připravíme grafiku a příspěvky pro sociální sítě. Ideálně by se z příspěvku mělo prokliknout na článek popisující podmínky akce. Příspěvky publikujeme na začátku akce, ale na sociálních sítích samozřejmě můžeme tuto informaci zopakovat několikrát pomocí různých formátů (Reels, Stories, atd.)
  7. Po skončení akce nezapomeneme skrýt banner a upravit zpět XML feedy pro zbožové vyhledávače.
  8. A to nejdůležitější je vyhodnotit úspěšnost akce a pokud byla neúspěšná, brát to jako skvělou zkušenost pro příště.

Závěr: Jak se rozhodnout?

Rozhodnutí využít nebo nevyužít krátkodobou akci na dopravu zdarma závisí na konkrétní situaci a prioritách každého provozovatele e-shopu. Je důležité přemýšlet nejen o krátkodobých výhodách, ale i o dlouhodobých důsledcích. tedy třeba na této akci můžeme prodělat nějaké peníze, ale v dlouhodobém měřítku získáme nové zákazníky, kteří u nás následně budou nakupovat pravidelně. A to rozhodně chceme. Protože získat nového zákazníka je mnohem dražší než si udržet stávajícího.

Stáhnout podklady zdarma:

Pro předplatitele na HeroHero jsem připravil:

  • připravenou šablonu pro e-mail marketing o akci na dopravu zdarma
  • připravenou šablonu pro e-mail marketing o tom, že brzy akce na dopravu zdarma končí
  • článek do aktualit na e-shopu o dopravě zdarma
  • bannery na e-shop a do e-mailingu

Díky radám v tomto e-booku ušetříte spousty svého drahocenného času a také peněz, spustíte e-shop mnohem rychleji a začnete vydělávat dříve a také neuděláte chyby, které dělá většina začínajících e-shopařů.

Jak založit e-shop

Kdo jsem

Jmenuji se Zdeněk Hrabálek a internetovému marketingu se věnuji od roku 2006, kdy jsem začal s provozováním vlastních e-shopů. Nemám žádnou speciální školu na marketing či provoz e-shopů, ale spousty praktických zkušenosti. V roce 2006 jsem vytvořil a spustil internetové stavebniny StavbaOnline.cz. Tento e-shop jsem postupně dovedl až k ročnímu obratu 40 mil. Kč a v roce 2016 jsem jej úspěšně prodal.

Chcete ZDARMA návod „Jak psát popisy produktů v e-shopu„?
Kliknutím na tlačítko souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Chcete ZDARMA návod „Jak psát popisy produktů v e-shopu„?

Kliknutím na tlačítko souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů.