Tel.: 736 528 758  |  E-mail: info@provozujemeeshop.cz

Aktuální vytíženost: 89 % Mám prostor pro nového klienta, neváhejte mě kontaktovat 😉

Konkurence nám pomáhá

Ano, i když nadpis článku může znít podivně, tak tomu opravdu je. Většina majitelů e-shopů bere konkurenci jako soupeře. A je to tak přirozené. Ale na druhou stranu díky konkurenci můžeme náš e-shop posouvat a zlepšovat. Jak? Na to se podíváme v dnešním článku.

Konkurence jako inspirace

Mnoho e-shopů, jak začínajících, tak i těch, které už nějaký čas na trhu fungují, nemají žádný přehled o své konkurenci. A to rozhodně není správně. Konkurence může pomoci zlepšit váš e-shop nejen po vizuální stránce, obsahově, ale i z pohledu tvorby cen. Konkurencí se můžete inspirovat i při tvorbě reklamy jako jsou např. PPC kampaně na Skliku a Adwords.

Existují nástroje, které nám odhalí klíčová slova, na která cílí konkurence, zjistí jaké má konkurence nastavené kampaně a dokonce i vyhledají texty konkurenční  reklamy. Byla by škoda těchto nástrojů nevyužít ve prospěch vašeho e-shopu a neposunout jej blíže ke stanovenému cíli (pozn.: k těmto nástrojům se dostaneme v některém z příštích článků).

Inspirace není kopírování

Ale inspirací rozhodně nemám na mysli bezmyšlenkovitým a nepromyšleným kopírováním, ať už textů nebo designu atd. Bohužel se dost často setkávám u e-shopů s kopírováním, obvykle textového obsahu. Ano, je to velmi snadný způsob, jak bezpracně získat třeba popisy produktů, ale zároveň je to ten nejhloupější způsob. Proč? Ano, je to krádež, takže je to nemorální a také právně postihnutelné (ale ne lehce). Ale hlavně, pokud zkopírujeme popisy produktů, staneme se jen kopií jiného e-shopu. Pozná to vyhledávač (Google, Seznam, atd.), ale i návštěvník. A to není dobře.

Snadný úkol pro vás

Dnešním vaším úkolem je vyhledat konkurenční e-shopy a sepsat si informace o nich. Tyto informace vložíte do tabulky v Excelu (ke stažení níže). Tabulka bude obsahovat sloupce týkající se vaší konkurence:

provozujeme eshop konkurence
  • Název konkurenčního e-shopu
  • URL adresa konkurenčního e-shopu
  • Ceny – cenové srovnání s naším e-shopem (levnější, dražší, stejné ceny,  popř. rozepsat jednotlivé druhy zboží či výrobce a k nim doplnit cenovou odlišnost) 
  • Vzhled – vizuální výhody e-shopu (čím bychom se mohli inspirovat)
  • Obsah – kvalita obsahu e-shopu (kvalitní popisy produktů, kvalitní popisy kategorií, zveřejňuje aktuality, novinky, blog, články, rady, tipy) 
  • Doprava – ceny dopravy + možnosti dopravy – poslouží ke správnému nastavení ceny za dopravy, popřípadě rozšíření druhů dopravy
  • Platba – dostupné možnosti placení
  • Výhody konkurenčního e-shopu (nabízí platbu kartou, levnější dopravu, nižší limit pro dopravu zdarma, kamennou prodejnu, blog s dobrými články) 

Tabulka konkurence ke stažení: Marketing pro e-shopy – konkurence (staženo 556× )

Kde hledat informace

Určitě se podívejte na hodnocení konkurenčních e-shopů zákazníky na Heureka.cz, Zboží.cz, Google.com a Firmy.cz. Zde uvedené informace vypovídají o kvalitě jednotlivých konkurentů. 

Opakování je důležité

Vytvořenou tabulku o konkurenci je vhodné jednou za měsíc, popřípadě  i častěji, aktualizovat. To znamená, opět projít konkurenční e-shopy a zkontrolovat, zda konkurence neudělala nějaké změny zejména v cenách vybraných produktů, vizuální změny, změny v nabídce produktů a služeb, v dopravě atd. 

Závěrem

Je vhodné mít neustálý přehled o vývoji na trhu, budete tak schopni okamžitě zareagovat na případné změny, aby váš e-shop byl stále aktuální. Jistě nechcete být mnohem dražší či levnější než konkurence. Doporučuji se zaregistrovat k e-mailingovým zpravodajům konkurenčních e-shopů, budete mít přehled jak konkurence pracuje s databází zákazníků a registrovaných subjektů.

Konkurence je pro vás skvělým zdrojem inspirace a možnostem ke zlepšení. Určitě se najdou konkurenti, kteří provozují jejich e-shop mnohem déle a jejich e-shop je na mnohem vyšší úrovni. A právě od těchto zkušených e-shopů se lze mnohé přiučit. To ale samozřejmě neznamená, že je nutné je kopírovat v každém detailu, mluvíme spíše o inspiraci, která vás přivede k vlastním nápadům či vylepšení. 

Tabulka konkurence ke stažení: Marketing pro e-shopy – konkurence (staženo 556× )

Díky radám v tomto e-booku ušetříte spousty svého drahocenného času a také peněz, spustíte e-shop mnohem rychleji a začnete vydělávat dříve a také neuděláte chyby, které dělá většina začínajících e-shopařů.

Jak založit e-shop

Kdo jsem

Jmenuji se Zdeněk Hrabálek a internetovému marketingu se věnuji od roku 2006, kdy jsem začal s provozováním vlastních e-shopů. Nemám žádnou speciální školu na marketing či provoz e-shopů, ale spousty praktických zkušenosti. V roce 2006 jsem vytvořil a spustil internetové stavebniny StavbaOnline.cz. Tento e-shop jsem postupně dovedl až k ročnímu obratu 40 mil. Kč a v roce 2016 jsem jej úspěšně prodal.

Chcete ZDARMA návod „Jak psát popisy produktů v e-shopu„?
Kliknutím na tlačítko souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Chcete ZDARMA návod „Jak psát popisy produktů v e-shopu„?

Kliknutím na tlačítko souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů.