Provozovat e-shop není jen o tom si pořídit e-shopové řešení a máme vystaráno. Tedy možná ano, ale to jen krátce po spuštění e-shopu, kdy teprve zjišťujeme, zač je toho loket a že to není taková prd…prostě že provozovat e-shop není tak snadné, jak jsme si naivně mysleli. Postupně zjistíme, že námi zvolený e-shopový systém má určitě nedostatky nebo na některé věci není stavěný. Jako, dovolím si říct, exemplární příklad je e-mail marketing. Některé e-shopy obsahují e-mailingový nástroj, který zvládne jak sběr kontaktů, tak i rozesílku e-mailových kampaní. Ale v drtivé většině už neumí segmentaci, A/B testování a další potřebné funkce pro úspěšný e-mail marketing.
Nástroje pro provoz e-shopů
Uvádím jen nástroje, se kterými mám osobní zkušenost.
E-mail marketing
- SmartEmailing – kvalitní nástroj z českých luhů a hájů, kterému v nové verzi 2.0 už nechybí v podstatě nic, co pro e-mail marketing potřebujeme.
- MailChimp – velmi propracovaný e-mailingový nástroj, do 2.000 kontaktů je zdarma (bez pokročilých funkcí jako autorespondéry), nevýhodu může být anglické prostředí.
PPC marketing
- PPCBee – snadné vytváření kampaní s aktuální cenou produktu.
Analytika
- Google Analytics – nepostradatelný analytický nástroj pro každého e-shopaře přímo od Googlu.
- Cyfe – údaje a data o e-shopy z různých nástrojů (Google Analytics, Mailchimp, Adwords, pozice ve vyhledávačích,…) přehledně na jednom místě.
Provizní systémy
- Affilbox – český systém, se kterým je velmi snadné rozjet affiliate, neboli provizní systém pro e-shop.
Online chat pro eshop
- Smartsupp – skvělý, propracovaný chatovací nástroj, který umí vše, co od takovéhoto nástroje očekávám.
- Zopim – stejně dobrý jako Smartsupp, ale v angličtině a o něco málo dražší.
Podpora zákazníkům
- SupportBox – informace o zákaznících a komunikace s nimi přehledně na jednom místě.
Propojení na účetní programy
- Fapi – opět český systém, propojením našeho e-shopu a této aplikace pomocí API vytváříme faktury. Navíc FAPI hlídá, zda byla faktura už zaplacená a tuto informaci automaticky předá našemu e-shopovému systému.
Sdílení souborů (cloudové úložiště)
- Dropbox – celosvětově rozšířené cloudové úložiště, kam zdarma můžete ukládat vaše soubory a velmi snadno je sdílet například s kolegy nebo zákazníky.
Databáze (např.: zákazníků, provedených prací, atd.)
- Airtable – databázová aplikace vhodná pro evidenci zákazníků, dodavatelů, reklamních kampaní, atd. Airtable nahradí všelijaké tabulky vytvořené např.: v Excelu.
Jaké používáš ty nástroje pro e-shop? Napiš do komentářů 😉