Nepostradatelné nástroje pro e-shop

nástroje pro eshop

Provozovat e-shop není jen o tom si pořídit e-shopové řešení a máme vystaráno. Tedy možná ano, ale to jen krátce po spuštění e-shopu, kdy teprve zjišťujeme, zač je toho loket a že to není taková prd…prostě že provozovat e-shop není tak snadné, jak jsme si naivně mysleli. Postupně zjistíme, že námi zvolený e-shopový systém má určitě nedostatky nebo na některé věci není stavěný. Jako, dovolím si říct, exemplární příklad je e-mail marketing. Některé e-shopy obsahují e-mailingový nástroj, který zvládne jak sběr kontaktů, tak i rozesílku e-mailových kampaní. Ale v drtivé většině už neumí segmentaci, A/B testování a další potřebné funkce pro úspěšný e-mail marketing.

Nástroje pro provoz e-shopů

Uvádím jen nástroje, se kterými mám osobní zkušenost.

E-mail marketing

  • SmartEmailing – kvalitní nástroj z českých luhů a hájů, kterému v nové verzi 2.0 už nechybí v podstatě nic, co pro e-mail marketing potřebujeme.
  • MailChimp – velmi propracovaný e-mailingový nástroj, do 2.000 kontaktů je zdarma (bez pokročilých funkcí jako autorespondéry), nevýhodu může být anglické prostředí.

PPC marketing

  • PPCBee – snadné vytváření kampaní s aktuální cenou produktu.

Analytika

  • Google Analytics – nepostradatelný analytický nástroj pro každého e-shopaře přímo od Googlu.
  • Cyfe – údaje a data o e-shopy z různých nástrojů (Google Analytics, Mailchimp, Adwords, pozice ve vyhledávačích,…) přehledně na jednom místě.

Provizní systémy

  • Affilbox – český systém, se kterým je velmi snadné rozjet affiliate, neboli provizní systém pro e-shop.

Online chat pro eshop

  • Smartsupp – skvělý, propracovaný chatovací nástroj, který umí vše, co od takovéhoto nástroje očekávám.
  • Zopim – stejně dobrý jako Smartsupp, ale v angličtině a o něco málo dražší.

Podpora zákazníkům

  • SupportBox – informace o zákaznících a komunikace s nimi přehledně na jednom místě.

Propojení na účetní programy

  • Fapi – opět český systém, propojením našeho e-shopu a této aplikace pomocí API vytváříme faktury. Navíc FAPI hlídá, zda byla faktura už zaplacená a tuto informaci automaticky předá našemu e-shopovému systému.

Sdílení souborů (cloudové úložiště)

  • Dropbox – celosvětově rozšířené cloudové úložiště, kam zdarma můžete ukládat vaše soubory a velmi snadno je sdílet například s kolegy nebo zákazníky.

Databáze (např.: zákazníků, provedených prací, atd.)

  • Airtable – databázová aplikace vhodná pro evidenci zákazníků, dodavatelů, reklamních kampaní, atd. Airtable nahradí všelijaké tabulky vytvořené např.: v Excelu.

Jaké používáš ty nástroje pro e-shop? Napiš do komentářů 😉

Sportovní nadšenec, zakladatel internetových stavebnin StavbaOnline.cz zajímající se o webdesign a internetový marketing.

Jedna reakce na “Nepostradatelné nástroje pro e-shop

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *