Tel.: 736 528 758  |  E-mail: info@provozujemeeshop.cz

Aktuální vytíženost: 89 % Mám prostor pro nového klienta, neváhejte mě kontaktovat 😉

Važte si zákazníků vašeho e-shopu, ušetříte

více objednávek e-shop

Hodně majitelů e-shopů každý den svádí boj o získání nových zákazníků. Mnohdy je to boj dost náročný a hlavně velmi drahý. Na náš internetový obchod je dovedeme buď ze zbožáků jako je Heureka a Zboží, nebo z vyhledávačů jako je Google, Seznam a Bing nebo ze sociálních sítí, případně napřímo, kdy návštěvník z nějakého důvodu zná adresu našeho e-shopu. Každá z těchto cest není jednoduchá a zdarma.

Všechno nás stojí peníze a čas

Každá návštěva vedoucí ze zbožáků nás stojí peníze za proklik. Každá návštěva z vyhledávačů nás stála čas (a možná i peníze) s tvorbou obsahu, ať už to byl popis kategorie, produktu nebo článku. A to stejné platí o návštěvnosti ze sociálních sítí – vždyť vytvoření příspěvku na sociální síť nám taky zabere nějaký ten čas popřípadě peníze, pokud se jedná o placenou propagaci.

Konverzní poměr e-shop

A když už se nám podaří přivést pomocí výše zmíněných možností nového návštěvníka, ještě není moc velká záruka toho, že u nás i nakoupí. Stačí se podívat do Google Analytics na hodnotu konverzního poměru, tedy poměru počtu lidí, co na náš e-shop přišli a počtu lidí, kteří nakonec nakoupili. Běžný konverzní poměr může být 0,5 až po desítky procent. Hodně záleží na sortimentu, cílovce, atd.

A když si spočítáme, kolik nás přivedení návštěvníka stálo nebo kolik nás stála jedna objednávka (konverze), zjistíme, že to není levné.

věrnost zákazníků e-shopu

Věrný zákazník je zlato

Daleko levnější je přimět k nákupu zákazníka, který už u nás nakoupil. Proto doporučuju, a to i začínajícím e-shopům, zaměřit se na udržení zákazníka.

Jak na to?

Možností je hned několik a bez některých se prostě neobejdeme.

  1. Spokojenost zákazníka – tento bod je nezbytný, protože asi těžko u nás zákazník nakoupí podruhé, pokud nebyl s první objednávkou spokojený. A to ať kvůli nekvalitnímu zboží nebo dlouhé dodací lhůtě atd. Ale asi většina z provozovatelů e-shopů si za svým zbožím a jeho kvalitou stojí a snaží se objednávky vyřizovat co nejrychleji.
  2. Komunikace se zákazníkem – toto souvisí s prvním bodem. mám ověřeno ze svých e-shopů, že pokud se zákazníkem komunikujeme a jsme upřímní (např. ohledně prodloužení dodací lhůty), zákazník je spokojený a v klidu. Proto je důležité a vhodné zákazníka informovat, co se s jeho objednávkou děje. Popisuju to v článku Komunikuj se zákazníkem, vyhneš se problémům.
  3. Přidaná hodnota – zákazník obdrží objednávku a v balíčku na něj čeká překvapení, myslím příjemné překvapení ve formě malého dárku nebo psaného poděkování od majitele e-shopu? V takovém případě si e-shopu u zákazníka „šplhne“ a nejspíš získá plusové body.
  4. Věrnostní slevy a bonusy – když toto zákazníkovi nabídneme po jeho první objednávce, hned bude mít větší motivaci u nás nakoupit znovu.

A určitě vás napadnou další možnosti, jak si udržet zákazníka a převést jej na věrného zákazníka, který se na váš e-shop bude vracet a vás to bude stát mnohem méně času a peněz, než přivádět neustále nové a nové.

K tomu všemu se výborně hodí e-mail marketing a pokud chcete pomoct s e-mail marketingem nebo s tím, jak udržet stávající zákazníky, neváhejte se na mě obrátit 😉

Díky radám v tomto e-booku ušetříte spousty svého drahocenného času a také peněz, spustíte e-shop mnohem rychleji a začnete vydělávat dříve a také neuděláte chyby, které dělá většina začínajících e-shopařů.

Jak založit e-shop

Kdo jsem

Jmenuji se Zdeněk Hrabálek a internetovému marketingu se věnuji od roku 2006, kdy jsem začal s provozováním vlastních e-shopů. Nemám žádnou speciální školu na marketing či provoz e-shopů, ale spousty praktických zkušenosti. V roce 2006 jsem vytvořil a spustil internetové stavebniny StavbaOnline.cz. Tento e-shop jsem postupně dovedl až k ročnímu obratu 40 mil. Kč a v roce 2016 jsem jej úspěšně prodal.

Chcete ZDARMA návod „Jak psát popisy produktů v e-shopu„?
Kliknutím na tlačítko souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Chcete ZDARMA návod „Jak psát popisy produktů v e-shopu„?

Kliknutím na tlačítko souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů.