Tel.: 736 528 758  |  E-mail: info@provozujemeeshop.cz

Aktuální vytíženost: 89 % Mám prostor pro nového klienta, neváhejte mě kontaktovat 😉

Proč (ne)nakupovat databázi e-mailových adres

nenakupovat databázi emaiůE-mail marketing se poslední dobou stal velkým fenoménem, z části i díky značnému přemnožení tzv. „infoproduktů“. Je však pravdou, že e-mailový marketing je tolik zmiňovaný zaslouženě. Pokud se dělá opravdu dobře, může mít mnohem lepší výsledky než jiné marketingové nástroje a také může být i mnohem levnější. Ale je potřeba jej dělat opravdu správně. Tím mám na mysli se širokým obloukem vyhnout některým praktikám. A jednou z nich a dovolím si tvrdit, že i tou nejhorší, je nákup databáze e-mailových adres.

Kdy se vyplatí nakoupit databázi e-mailových adres

  1. Máš tolik peněz, že nevíš, co s nimi.
  2. Chceš nasr…naštvat tisíce lidí.
  3. Nezáleží ti na pověsti.

Pokud jsi kladně odpověděl alespoň na jednu otázku, pak neváhej a využij některé z mnoha neodolatelných nabídek překupníků e-mail databází. A samozřejmě už nepotřebuješ dál číst tento článek.

Nevyžádanou obchodní nabídkou k lepším zítřkům…?

Není nic horšího, když mi do mailové schránky přijde obchodní sdělení, které mě vůbec nezajímá a co víc, nikdy jsem se k jeho odběru nepřihlásil. …ne, vlastně je něco horšího – když mi tato nesmyslná nabídka přijde hned na několik mých e-mailových adres. Asi je jasné, že odesílatel této nabídky u mě sympatie nezíská. A tím pádem ani mé peníze.

A jako „bonus“ odesílatele hlásím na ÚOOÚ (Úřad pro ochranu osobních údajů) a dále e-mail označím jako SPAM. Například Seznam.cz u svých e-mailových schránek (@seznam.cz, @email.cz atd, což je 70 % všech adres v prodávaných databázích) monitoruje, když uživatel označí nějaký mail jako SPAM a takové odesílatele třeba i zablokuje.

Mýty u nakupu databáze e-mailových adres

  • Aby to nebyla nevyžádaná nabídka, dám na začátek žádost o souhlas. Ano, jde to, ale jen v případě, že mail obsahuje pouze žádost o souhlas bez jakékoliv nabídky produktů či informaci o službách. Dokonce ani odkaz na web by neměl takový e-mail obsahovat.
  • Na začátku textu e-mail s obchodní nabídkou dám větu, že se dle zákona XYZ nejedná o nevyžádanou obchodní nabídku… Netřeba asi vysvětlovat.
  • Odkaz pro odhlášení dám co nejmenším písmem (nebo ho neuvedeme vůbec), aby si ho čtenář nevšiml a neodhlásil se. Blbost, o to víc lidí označí mail tlačítkem SPAM.
  • Kupuji přece databázi, kde majitelé e-mailových adres dali souhlas se zasíláním nabídek. Například, na nějakém bazaru si uveřejníš inzerát, samozřejmě i s e-mailovou adresou. Provozovatel bazaru má v obchodních podmínkách, že vložením inzerátu souhlasíš se zasíláním obchodních sdělení. A následně takto získané maily prodá. Ale ne, právo posílat mi obchodní e-mailové nabídky NEpřechází na toho, kdo databází takto získaných adres koupí. I kdyby ano, rozhodně nebuduš šťastný za plnou schránku SPAMU od někoho, kdo tě přece absolutně nezajímá.

Výjimka?

Ano, i v tomto případě je výjimka, někdy se nákup databáze e-mailových adres opravdu může vyplatit. Tou výjimkou je, když jsi si jistý, že tvá nabídka je prostě neodolatelná a tvůj produkt zaujme téměř každého nehledě na věk, pohlaví, zájmy atd. a navíc ti nevadí, že se velmi rychle dostaneš na blacklist a maily od tebe nebudou zákazníkům chodit. A stále platí, že naštveš velkou, opravdu velkou spoustu lidí. A velká spousta z té velké spousty označí tvůj mail jako SPAM a nikdy samozřejmě nenakoupí. Menší množství tě nahlásí na ÚOOÚ či ČOI.

Co z toho vyplývá? I kdyby ti někdo nabízel databázi stovek tisíc e-mailových adres za 10 Kč, jsou to vyhozené peníze. A jak správně budovat kvalitní databázi e-mailových adres si řekneme v některém z dalších článků.

Díky radám v tomto e-booku ušetříte spousty svého drahocenného času a také peněz, spustíte e-shop mnohem rychleji a začnete vydělávat dříve a také neuděláte chyby, které dělá většina začínajících e-shopařů.

Jak založit e-shop

Kdo jsem

Jmenuji se Zdeněk Hrabálek a internetovému marketingu se věnuji od roku 2006, kdy jsem začal s provozováním vlastních e-shopů. Nemám žádnou speciální školu na marketing či provoz e-shopů, ale spousty praktických zkušenosti. V roce 2006 jsem vytvořil a spustil internetové stavebniny StavbaOnline.cz. Tento e-shop jsem postupně dovedl až k ročnímu obratu 40 mil. Kč a v roce 2016 jsem jej úspěšně prodal.

Chcete ZDARMA návod „Jak psát popisy produktů v e-shopu„?
Kliknutím na tlačítko souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Chcete ZDARMA návod „Jak psát popisy produktů v e-shopu„?

Kliknutím na tlačítko souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů.