Tel.: 736 528 758  |  E-mail: info@provozujemeeshop.cz

Aktuální vytíženost: 89 % Mám prostor pro nového klienta, neváhejte mě kontaktovat 😉

Proč chci psát o provozování e-shopu

provozujeme eshopJe klidný, příjemný letní večer, na stole dobré bílé víno, oknem do pokoje proniká uklidňující šumění blízkého lesa, no prostě ideální podmínky pro napsání prvního článku o tom, jak spustit a provozovat e-shop. A co mě to vlastně napadlo psát na toto téma? Ano, psát – nechci nikoho moc děsit, ale článků bude opravdu víc. Důvodů mám několik, jen tak z nudy to opravdu není.

Nápad na sepsání seriálů článků vznikl díky dalšímu z mých přátel, který přišel s myšlenkou provozovat e-shop. Důležité je v předchozí větě slovo „další“. Kamarádů či lidí z mého okolí, kteří měli podobné „osvícení“, totiž za poslední roky byla už slušná řada. Není to nic překvapujícího, obecně se zažil názor, že zprovoznit e-shop je naprostá hračka a provozovat jej je v podstatě flákárna. Ale zpět k mým známým a jejich e-shopům. Všechny (až na jednu výjimku a k té se vrátím až později v jiném článku) buď velmi rychle skončily nebo sice fungují, ale rozhodně nepatří mezi úspěšné a vydělávající. Pravda, jsou i tací, kteří si mohou dovolit fungovat v červených číslech, protože mají bohatého tatínka nebo vyhráli ve Sportce. Ale přiznejme si to, většina z nás, běžných smrtelníků, touží po e-shopu, který vydělává.

Založit si nějaký ten e-shop vypadá jako velmi snadná příležitost, jak vydělat téměř bez práce statisíce či dokonce miliony. Hodně lidí si představuje, že maximálně do 14 dnů vytvoří nebo si nechá vytvořit internetový obchod, vloží nabízené produkty a ihned budou chodit kvanta objednávek. Ti „odvážnější“, že za půl roku v obratech překonají Mall.cz a za rok, při nejhorším za rok a půl, Amazon. Realita je samozřejmě naprosto odlišná. Je potřeba se z tohoto hodně naivního snu velmi rychle probudit a začít makat, dřít, učit se, makat, dřít, učit se a takto pořád dokola.

Nedávno jsem četl výrok jednoho světoznámého houslového virtuoza, který řekl: „16 hodin denně po dobu 36 let jsem tvrdě dřel a oni mě nyní nazývají géniem…“ A to je přesně ono. Nic nejde hned, učený z nebe nespadl a bez práce nejsou koláče – tyto fráze slýchal určitě každý z nás velmi často od svých rodičů. A určitě každý z nás je naprosto stejně pouštěl jedním uchem tam a druhým uchem ven, samozřejmě bez jakéhokoliv zpracování. Chyba. Vím, žijeme v jiné době, ve velmi uspěchané době. Zvykli jsme si, že všechno máme, nebo můžeme mít, hned. Ale v podnikání a samozřejmě i při vytváření a provozu e-shopu to tak prostě nefunguje. Ne když se bavíme o kvalitním e-shopu s budoucností.

Tímto jsem se trošku oklikou dostal k oněm důvodům, proč jsem se rozhodl spustit tento web. Sám provozuji jsem provozoval* e-shop, lépe řečeno e-shopy, již od roku 2006 (StavbaOnline.cz s obratem zepár mil. Kč měsíčně) a za ty roky se nějaké ty zkušenosti nashromáždily (*e-shop StavbaOnline.cz jsem v roce 2016 prodal). Třeba se budou hodit i někomu dalšímu. Občas za mnou příjde některý z mých známých si postěžovat, že jeho e-shop nevydělavá a zeptá se, co by měl vylepšit nebo udělat jinak, aby byl jeho e-shop úspěšný. Některým z nich opakuji stále tu stejnou věc dokonce už několik let. Ale marně. Místo toho, aby chybu odstranili, si raději zaplatí hodně drahou reklamu, která sice na jejich e-shop třeb apřivede návštěvníky, ale ti nenakoupí právě kvůli zmiňované chybě. A jsem si jistý, že takových e-shopařů je mnohem víc než jen mí přátelé. Proto jsem založil tento web s možná naivní představou, že články v něm poslouží jako návod někomu dalšímu, kdo o spuštění e-shopů uvažuje. Popřípadě už nějaký provozuje a hledá inspiraci, co vylepšit, změnit, upravit.

Rozhodně se nepovažuji za odborníka, nedejbože experta. Nejsem školený PPCéčkař, e-mailový marketér či specialista na UX eshopů (uživatelské prostředí). Vše bude vycházet jen z mých osobních zkušeností a nebudu psát o ničem, co bych sám nevyzkoušel či neudělal pro svůj vlastní e-shop. Rady v článcích nemusí být naprosto bezchybné, proto budu určitě velmi rád za diskuze pod jednotlivými příspěvky.

Můžeš pokračovat na článek o tom, jak jsem spustil e-shop StavbaOnline.cz.

Díky radám v tomto e-booku ušetříte spousty svého drahocenného času a také peněz, spustíte e-shop mnohem rychleji a začnete vydělávat dříve a také neuděláte chyby, které dělá většina začínajících e-shopařů.

Jak založit e-shop

Kdo jsem

Jmenuji se Zdeněk Hrabálek a internetovému marketingu se věnuji od roku 2006, kdy jsem začal s provozováním vlastních e-shopů. Nemám žádnou speciální školu na marketing či provoz e-shopů, ale spousty praktických zkušenosti. V roce 2006 jsem vytvořil a spustil internetové stavebniny StavbaOnline.cz. Tento e-shop jsem postupně dovedl až k ročnímu obratu 40 mil. Kč a v roce 2016 jsem jej úspěšně prodal.

Chcete ZDARMA návod „Jak psát popisy produktů v e-shopu„?
Kliknutím na tlačítko souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Chcete ZDARMA návod „Jak psát popisy produktů v e-shopu„?

Kliknutím na tlačítko souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů.