Tel.: 736 528 758  |  E-mail: info@provozujemeeshop.cz

Aktuální vytíženost: 89 % Mám prostor pro nového klienta, neváhejte mě kontaktovat 😉

Nástroje internetového marketingu

nástroje internetového marketinguPři jednání s klienty, kteří mají svůj e-shop, dostávám často otázku ohledně používaných nástrojů pro internetový marketing. Tedy čím měřím návštěvnost, kde hlídám pozice ve vyhledávačích, jak zjišťuji údaje pro analýzu klíčových slov a podobně. Mám tyto otázky rád. Znamená to totiž, že můj klient má opravdu zájem pochopit internetový marketing. A takových klientů si opravdu vážím. Ale zpět k tématu a tím jsou nástroje pro internetový marketing, tedy různé aplikace a služby, které při provozu a hlavně propagaci e-shopu budeme potřebovat.

Ještě v nedávné době byly tyto marketingové nástroje většinou jen zahraniční, a proto ne úplně vhodné pro české prostředí. České internetové prostředí má jednu odlišnost, a tou je vyhledávač Seznam.cz. Ve většině jiných zemí má mezi vyhledávači dominantní postavení Google (včetně Slovenska). U nás byl donedávna jedničkou Seznam.cz. Ikdyž to už tak úplně neplatí, Seznam.cz podle posledních odhadů má už jen 30% podíl vyhledávání, Google 70 %. Zahraniční marketingové nástroje samozřejmě nenabízejí informace o vyhledávání na Seznam.cz, který byl a stále je pro český trh velmi důležitý.

Marketingové nástroje po česku

Situace se ovšem rychle mění i co do počtu ryze českých nástrojů pro internerový marketing, kterých se za poslední dobu vyrojilo hned několik. A rozhodně stojí minimálně za vyzkoušení. Pojďme si některé z nich představit.

Collabim

Collabim je skvělý marketingový nástroj, který by rozhodně neměl chybět v arzenálu provozovatele e-shopu. Collabim umožňuje hned několik věcí a to:

  • sleduje pozice zadaných klíčových slov a frází ve vyhledávání
  • hlídá zpětné odkazy umístěné na webech partnerů
  • pomůže najít vhodné weby pro umístění odkazů
  • odhalí, na která klíčová slova ve vyhledávání se soustředí vaše konkurence

Collabim je placený nástroj, ale pro jeden web/eshop jej můžete využít zdarma.
www.collabim.cz

Serpo

Serpo je z dílny tvůrců Collabimu a ač se jedná o nováčka v rodině marketingových nástrojů, užitečný může být až až. A co Serpo umí? Je to vlastně práskač na konkurenci. Práskne vám, na jaká klíčová slova má konkurent vytvořené PPC kampaně nebo jaké u nich použil texty inzerátů. Umí také srovnat váš e-shop a konkurentův co se týká pozic ve vyhledávačích. Můžete tak najít slabá místa ve vaší SEO strategii. Opět se jedná o placený nástroj, který můžete ve velmi omezené míře využít zdarma.

www.serpo.cz

Marketing Miner

Momentálně je dostupná již druhá a oproti té první výrazně vylepšená verze. V podstatě se dá tento marketingový nástroj srovnat se švýcarským nožem, jelikož se jedná o balíček několika nástrojů, tzv.minerů. Tyto minery dokáží vydolovat velké množství užitečných informací nejen z vašeho e-shopu, ale i od konkurence. Marketing Miner značně ulehčí sběr a hlavně práci s takto důležitými daty, které následně využijete například při tvorbě PPC kampaní nebo SEO strategie. Minery se dělí na:

  • Keyword miner – s tímto nástrojem získáte spoustu údajů o klíčových slovech
  • Domain miner – najdete veškeré údaje o doméně na jednom místě
  • URL miner – zde získáte informace o rychlosti naštění stránky, o odkazech ze sociálních sítích atd.
  • Product miner – zvlášť užitečný miner pro marketing na zbožových vyhledávačích (Zbozi.cz a Heureka.cz)

www.marketingminer.com/cs

Zahraniční

Ze zahraničních nástroju patří mezi nejvýznamnější Majestic a Ahrefs.

Závěrem

Pokud provozujete e-shop, určitě některý z výše popsaných marketingových nástrojů budete potřebovat. Nejen že vám ušetří spoustu práce, ale hlavně pak budete mít mnohem větší šanci poznat slabé a silné stránky vašeho e-shopu, ale i konkurence. Dokážete najít inspiraci na vylepšení, ktera vašemu e-shopu přinesou nejen vyšší návštěvnost, ale i tržby. A o to nám jde především, že 🙂 Proto všem, kdo to myslí s provozováním e-shopu opravdu vážně, doporučuji vyzkoušet a klidně i zaplatit za plnou verzi některého z těchto nástrojů. Opravdu se tato investice bohatě vrátí.

Další nástroje, které využijete při provozování internetového obchodu najdete zde na blogu na stránce Nepostradatelné nástroje pro e-shop.

Díky radám v tomto e-booku ušetříte spousty svého drahocenného času a také peněz, spustíte e-shop mnohem rychleji a začnete vydělávat dříve a také neuděláte chyby, které dělá většina začínajících e-shopařů.

Jak založit e-shop

Kdo jsem

Jmenuji se Zdeněk Hrabálek a internetovému marketingu se věnuji od roku 2006, kdy jsem začal s provozováním vlastních e-shopů. Nemám žádnou speciální školu na marketing či provoz e-shopů, ale spousty praktických zkušenosti. V roce 2006 jsem vytvořil a spustil internetové stavebniny StavbaOnline.cz. Tento e-shop jsem postupně dovedl až k ročnímu obratu 40 mil. Kč a v roce 2016 jsem jej úspěšně prodal.

Chcete ZDARMA návod „Jak psát popisy produktů v e-shopu„?
Kliknutím na tlačítko souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Chcete ZDARMA návod „Jak psát popisy produktů v e-shopu„?

Kliknutím na tlačítko souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů.