Tel.: 736 528 758  |  E-mail: info@provozujemeeshop.cz

Aktuální vytíženost: 89 % Mám prostor pro nového klienta, neváhejte mě kontaktovat 😉

Na čem spustit e-shop aneb recenze Shoptetu

Hned na začátku se musím bez mučení přiznat, že Shoptet, či spíše pronájem e-shopu obecně, jsem nikdy neměl příliš v lásce. Jedním důvodem je/byla velmi omezená možnost odlišení vzhledu e-shopu od stovky dalších, které používají stejnou šablonu či systém. A druhým, důležitějším důvodem, je uzavřenost zdrojového kódu.

Abych to vysvětlil – nejsem žádný exceletní kodér, natož programátor. Ale dříve jsem vytvářel weby pro sebe, popřípadě přátele, což mě naučilo se trošku vyznat v HTML a CSS, povrchně i v PHP. A když jsem začínal se svým prvním e-shopem StavbaOnline.cz, chtěl jsem systém, do kterého budu moct zasáhnout, upravit barvu určitého tlačítka nebo změnit text formulářového prvku v objednávce. Vybral jsem si tedy krabicový e-shop a později jsem tuto volbu ocenil opravdu často, dělal jsem totiž úpravy téměř denně. A právě tyto možnosti u pronajatého e-shopového systému, jako je třeba právě Shoptet, nemáme.

Na druhou stranu většina provozovatelů e-shopů chce nástroj, který bude fungovat a o který se nemusejí starat. A to je zase velká výhoda Shoptetu.

Když jsem v roce 2016 prodal e-shop StavbaOnline.cz a postavil se na volnou nohu coby poradce v oblasti internetového marketingu pro e-shopy, hned několik klientů mělo (a stále má e-shop) od Shoptetu. Díky nim jsem se mohl s tímto e-shopovým systémem blíže seznámit a přehodnotit svůj ukvapený názor na něj.

Chcete e-shop mít spuštěný opravdu rychle?

Setkal jsem se s tím už několikrát. Někdo ze známých vyslovil přání mít e-shop a na mou otázku, kdy by chtěl e-shop spustit, byla vždy stejná odpověď – co nejdřív, do týdne, maximálně do 14 dnů. Jasně, proč ne a hodinky s vodotryskem k tomu… Připravit kvalitní a do budoucna úspěšný internetový obchod trvá mnohem déle. To máte výběr systému, volba domény, grafický návrh, návrh struktury, nastavení e-shopu, import produktů, příprava textů… „A takto tady postavil už tři domy“ (film Na samotě u lesa).

Dobře, výše zmíněným zdlouhavým postupem vzniklo jen malé procento z cca 30 tisíc e-shopů fungujících v ČR. Pro ty, co pospíchají stejně jako většina mých známých, je pak ideální volbou Shoptet. Proč?

  • E-shop je připravený do několika minut, stačí jen vybrat grafickou šablonu.
  • Není potřeba zdlouhavě řešit napojení na služby jako je Google Analytics, Adwords, Sklik, Zboží.cz, Heureku, atd., vše je nastavené během chvilky.
  • Naimportovat či vložit produkty je velmi snadné a zvládne opravdu každý.
  • Zbývá pak už jen přidat důležité informace jako jsou obchodní podmínky, kontakt, druhy dopravy, plateb…
  • …a už se mohou hrnout kvanta objednávek.

Kvanta objednávek se asi hned hrnout nebudou, to dá rozum. Ale e-shop může do světa, myslím toho internetového. Ano, dá se to zvládnout za jeden týden, možná i za jeden den, pokud máš s provozováním e-shopů nějaké zkušenosti a vyflákneš se na popisy produktů, kategorií a vůbec textový obsah. Což samozřejmě neradím, obsah je přece jen velmi důležitý.

Proč jsem si Shoptet oblíbil

S jedním klientem jsme jeho e-shop převedli z krabicového systému na Shoptet včetně grafických úprav šablony a nastavení propojení s potřebnými nástroji a službami (Google Analytics, Mailchimp, Adwords, Sklik, Zboží.cz, Heureka atd.). S druhým klientem jsme „prodělali“ změnu šablony Shoptetu. Díky těmto zkušenostem jsem poznal Shoptet přece jen důvěrněji.

Počáteční nastavení Shoptetu zvládne každý

Shoptet recenzeNastavení systému je velmi jednoduché a dokonce je připravený přehledný průvodce, který pomůže i těm méně zdatnějším. Import produktů, například z jiného systému, je vyřešen skvěle a díky podrobnému návodu jej opět zvládne opravdu každý. Naopak nesnadné je vybrat si grafickou šablonu. Je jich na výběr hned několik a hlavně ty novější jsou velmi povedené (a samozřejmě i responzivní).

Bezproblémová integrace důležitých nástrojů

Propojit e-shop například se zbožovými vyhledávači (Zboží.cz, Heureka, Glami atd.) je velmi jednoduché, nemusíš se trápit s instalací jednotlivých měřících kódů, zadáš jen tvé ID, které získáš při registraci do těchto služeb a je to. Nejinak je tomu i u PPC systémů (Adwords, Sklik). A stejně snadné je to i s dalšími nástroji, například u Malchimpu, což je výborný e-mail marketingový klient. Mailchimp využívám téměř pro všechny klienty a právě jeho integrace v Shoptetu je velkou výhodou. Ale o tom více v některém z dalších článků nebo při konzultaci zdarma.

Odlišit se designem? Není problém

Jak jsem zmínil na začátku článku, u pronájmu e-shopů mi vadí, tedy vadilo to, že se nejde příliš odlišit od ostatních e-shopů běžících na stejném systému/šabloně. U Shoptetu to neplatí. Tedy ne až tak doslova. U obou e-shopů zmíněných klientů se nám podařilo design šablony upravit tak, aby byl jedinečný, přehledný, čistý. Samozřejmě nejsou zde takové možnosti, jako když je k dispozici přístup do kódu. Ale to je daň za to, že máš neustále moderní e-shop splňující nejnovější trendy v e-commerce scéně.

Pro koho je e-shop od Shoptetu vhodný

  • Pro nováčky, kteří nemají zkušenosti s provozováním e-shopu.
  • Pro ty, co nepotřebují nestandardní funkce.
  • Pro ty, co chtějí e-shop spustit velmi rychle.
  • Pro ty, co nechtějí na začátku investovat větší částky do pořízení e-shopového systému.
  • Pro ty, co se chtějí soustředit na marketing a prodej, ale nechtějí se starat, zda je jejich e-shop aktuální, moderní, konkurenceschopný.

A pro koho není…

  • Pro ty, co chtějí dělat velmi často v designu nebo kódu e-shopu.
  • Pro ty, co potřebují nestandardní funkce.
  • Pro ty, co mají v týmu programátory, kteří se starají o aktuálnost systému.

E-shop od Shoptetu je nejrozšířenějším systémem v ČR. A má to nejspíš nějaký důvod. Ano, mají hodně dobře zvládnutý marketing a můžeme o ně zakopnout na každém rohu českého internetu. Ale tím hlavním důvodem budou spokojení zákazníci.

Mám zkušenosti s krabicovými systémy, tvořenými na míru a i těmi pronajatými, a to nejen od Shoptetu. Každý má své pro a proti. Ale Shoptet mohu po výše popsaných zkušenostech s klidným srdcem doporučit. Kdybych sám spouštěl nyní e-shop, volil bych systém od Shoptetu.

Chceš pomoci s výběrem tarifu Shoptetu, s přípravou e-shopu, úpravou designu, propojením na zbožáky, ppc systémy atd? Kontaktuj mě, navíc získáš slevu na tarif Shoptetu 😉 A e-shop můžeš mít připravený i do 24 hodin. Nedávno jsem například převáděl pro klienta jeho e-shop OnlineGastro.cz na Shoptet nebo Blaire.cz.

[CSSBUTTON target=“https://zdenekhrabalek.cz/shoptet“ color=“58b854″ float=“left“]Nezávazná poptávka[/CSSBUTTON]
 

Díky radám v tomto e-booku ušetříte spousty svého drahocenného času a také peněz, spustíte e-shop mnohem rychleji a začnete vydělávat dříve a také neuděláte chyby, které dělá většina začínajících e-shopařů.

Jak založit e-shop

Kdo jsem

Jmenuji se Zdeněk Hrabálek a internetovému marketingu se věnuji od roku 2006, kdy jsem začal s provozováním vlastních e-shopů. Nemám žádnou speciální školu na marketing či provoz e-shopů, ale spousty praktických zkušenosti. V roce 2006 jsem vytvořil a spustil internetové stavebniny StavbaOnline.cz. Tento e-shop jsem postupně dovedl až k ročnímu obratu 40 mil. Kč a v roce 2016 jsem jej úspěšně prodal.

Chcete ZDARMA návod „Jak psát popisy produktů v e-shopu„?
Kliknutím na tlačítko souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů.

2 komentáře: “Na čem spustit e-shop aneb recenze Shoptetu”

  1. […] Dalším problémem byly aktualizace systému, které občas rozhodily funkčnost e-shopu a opět nebylo snadné (a levné) dát vše do pořádku. Takže do e-shopu zdarma bych se nepouštěl, pokud nemáte zkušenosti s nějakým z těchto systémů. Proto nejradši používám Shoptet, kde se o systém nemusím starat, vždy je vše aktuální a funkční (popisuji to v článku „Na čem spustit e-shop„). […]

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Chcete ZDARMA návod „Jak psát popisy produktů v e-shopu„?

Kliknutím na tlačítko souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů.