Tel.: 736 528 758  |  E-mail: info@provozujemeeshop.cz

Aktuální vytíženost: 89 % Mám prostor pro nového klienta, neváhejte mě kontaktovat 😉

Jak na banner u e-shopu

V podstatě každý e-shop má v horní části úvodní stránky banner, tedy obrázek informující o aktuální akci nebo novince v sortimentu. A rozhodně doporučuju banner využívat. Přece jen je vhodné výrazným způsobem návštěvníka e-shopu upozornit na aktuální akci a podpořit tak prodej. Ale dost často se setkávám se špatně navrženým bannerem. Proto se na toto téma v dnešním článku podíváme podrobněji.

Banner na e-shopu
Banner na e-shopu

To, jak by měl správný banner vypadat, má svá určité pravidla. Ale nebojte se, není úplně nutné si najímat profíka na tvorbu bannerů. Samozřejmě je lepší nechat tvorbu grafiky včetně banneru na někom, kdo s tím má své zkušenosti, ale pokud nemáme velký rozpočet, můžeme zvládnout si banner na úvodní stránku udělat svépomoci.

A nepotřebujeme ani nějaký drahý grafický editor jako je například Photoshop. Osobně jsem právě Photoshop dlouhá léta používal a platil si jej. Hodil se mi nejen na tvorbu bannerů, ale i dalších grafických prvků pro mé e-shopy nebo tvorbu webů. Ale jednou jsem neprodloužil licenci a chtěl si vyzkoušet, zda mohu fungovat i bez něj. A zjistil jsem, že mohu.

Program na tvorbu bannerů pro e-shop

Začal jsem používat internetovou aplikaci na tvorbu grafiky s názvem Canva, která je i v češtině. I méně zkušený uživatel díky tomuto nástroji dokáže velmi snadno a rychle vytvořit nejen banner na svůj e-shop, ale vlastně v podstatě cokoliv od letáků, pozvánek, vizitek, přes logo, vizitky až k obrázkům na sociální sítě. Canva je v základní verzi zdarma, což má ale svá omezení. V této free verzi není velký výběr fotek, ikon a šablon pro různé formáty. Proto jsem po krátkém čase přešel na placenou verzi, která se za těch pár korun měsíčně rozhodně vyplatí.

› Vyzkoušet program Canva

Co tedy musí mít každý banner na e-shopu

  1. Musí obsahovat informaci o akci, ideálně jedno krátké heslo, například „Nářadí Bosch za výprodejové ceny – ušetřete až 50%„.
  2. Dále je potřeba mít dostatečně vypovídající obrázek, díky kterému návštěvník ihned pochopí, o čem banner vlastně je.
  3. A poslední důležitou nebo lépe řečeno nepostradatelnou součástí každého správného banneru musí být takzvaná výzva k akci, neboli tlačítko. Kdyby byl banner bez tohoto tlačítka, někteří uživatelé by nemuseli pochopit, že se dá na banner kliknout. Text tlačítka může být například „Více informací„, nebo „Koupit„, nebo „Využít akci„.

A samozřejmě celý banner musí být prokliknutelný a směřující stránku s uvedenou akcí.

Na co si dát při tvorbě banneru pozor

  • Nepoužívejte více fontů písma – ideálně použijte stejný font, jaký máte v celém e-shopu. Dost často vidím, kdy banner je psaný dvěma, nedejbože i více různými fonty. To pak vypadá spíše jako u kolotočářů a rozhodně to na přehlednosti nepřidá.
  • Nesnažte se hrát na grafiky – pokud nejsem grafik, řídil bych se pravidlem „méně je někdy více“. Je lepší mít skromnější, jednodušší, ale přehledný banner než přeplácanou koláž, ze které není poznat, o co se jedná.
  • Nedělejte bannery přespříliš vysoké – někdy se setkám s e-shopem, kde na výšku banner zabírá zbytečně hodně místa a odsouvá tak další důležitý obsah níž. Je dokázáno, že ne každý uživatel scroluje stránkou a může se tak stát, že díky vysokému banneru neuvidí například důvody, proč nakoupit u vás nebo třeba akční produkty, které máte zobrazené pod bannerem.

Jen ne slidery bannerů

Hrozně moc e-shopů využívá takzvaný slider bannerů, tedy že se bannery po pár sekundách mění, rotují. Ano, vypadá hrozně efektně, když se na webu něco hýbe. Ale věřte, že efektní neznamená efektivní. Opět je dokázáno, že jen velmi malé procento návštěvníků si počká nebo pomocí šipek překlikne na další banner. Proto svým klientům rozmlouvám použití čehokoliv, co se na e-shopu hýbe. Jak jsem psal, může to vypadat „cool“ a frajersky, ale tyto pohyblivé prvky návštěvníka spíše ruší.

Na závěr

A ještě musím zmínit jeden neduh mnoha menších nebo začínajících e-shopů. Hodně z nich sice vytvoří banner na úvodní stránku svého obchodu, ale pak jej tam nechají i několik měsíců. Banner mnohdy pak informuje o akci, která už dávno skončila. A to opět není úplně skvělá vizitka dobrého e-shopu. Určitě doporučuji tento banner pravidelně měnit, třeba každých 14 dnů. Vracející se návštěvník uvidí, že e-shop je „živý“, tedy že aktualizuje svůj obsah a takový e-shop má pak větší důvěru.

Díky radám v tomto e-booku ušetříte spousty svého drahocenného času a také peněz, spustíte e-shop mnohem rychleji a začnete vydělávat dříve a také neuděláte chyby, které dělá většina začínajících e-shopařů.

Jak založit e-shop

Kdo jsem

Jmenuji se Zdeněk Hrabálek a internetovému marketingu se věnuji od roku 2006, kdy jsem začal s provozováním vlastních e-shopů. Nemám žádnou speciální školu na marketing či provoz e-shopů, ale spousty praktických zkušenosti. V roce 2006 jsem vytvořil a spustil internetové stavebniny StavbaOnline.cz. Tento e-shop jsem postupně dovedl až k ročnímu obratu 40 mil. Kč a v roce 2016 jsem jej úspěšně prodal.

Chcete ZDARMA návod „Jak psát popisy produktů v e-shopu„?
Kliknutím na tlačítko souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Chcete ZDARMA návod „Jak psát popisy produktů v e-shopu„?

Kliknutím na tlačítko souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů.